sobota, 20 listopada 2010

Relacja Bartka

Witam, w dzisiejszym wpisie zamieszczam relację z marszu autorstwa Bartka- najmłodszego uczestnika wyprawy. Była to jego pierwsza impreza historyczna, tak więc ciekaw jestem jak ją podsumuje...

Nazywany potocznie „Marsz na Głobikową”, który miał miejsce pod koniec października, był dla mnie marszem premierowym. Po raz pierwszy mogłem sprawdzić swoje wyposażenie w warunkach naturalnych, po raz pierwszy mogłem się w ogóle w takim stroju pokazać. Przede wszystkim ta wyprawa ukazała mi w pewnym stopniu starożytną rzeczywistość, pomogła mi wskazać wszystkie niedoskonałości w moim ekwipunku, które należy poprawić. Marsz stworzył pewnego rodzaju pryzmat, przez który będę patrzył na następne tego typu wydarzenia jeszcze przez długi czas.
 
Trasa wyprawy zaskoczyła mnie najbardziej swoją urokliwością. Pierwszy raz spotkałem się z tak malowniczym krajobrazem, skumulowanym w jednym miejscu. Barwne lasy, kolorowe pola majaczące na horyzoncie, to wszystko tworzy wyjątkowy klimat, niespotykany nigdzie indziej. Jednakże teren wcale nie należał do prostych. Głębokie wąwozy i trudne przełęcze wymagały włożenia sporo wysiłku w pokonywanie trasy. Często wspinając się po kolejnym wąwozie w górę zastanawiałem się, jak ludność w tamtych czasach sobie radziła z takimi warunkami praktycznie dzień w dzień. Uzupełnienie w postaci stroju wzorującego się na tamte czasy i sam klimat marszu dały mi spojrzenie na tamten okres, jakiego nie mógłbym mieć nawet po przeczytaniu tysiąca doskonałych książek.
 
Oczywiście, poza podziwianiem okolic starałem się też skupić na poszczególnych elementach wyekwipowania. Pod tym względem byłem nieco zaskoczony, ponieważ spodziewałem się naprawdę dużej mordęgi, wielu niedogodności, a wbrew oczekiwaniom otrzymałem od ekwipunku wiele wygody, która szła w parze z praktycznością.
Podsumowując, chciałbym wspomnieć o dobrej atmosferze towarzyszącej marszowi. Dobre humory i życzliwość są doskonałą odpowiedzią na pytanie o wrażenia po marszu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz